נוהלי השאלה וגישה למשאבים אלקטרוניים
נוהלי השאלה כלליים השאלת ספרים מתבצעת בכל ספריות הקמפוס. לצד נוהלי השאלה אחידים שיפורטו להלן, בכל ספרייה יתכן קיום של אוספים מיוחדים ו/או שירותי דלפק מיוחדים, ולמידע עליהם ניתן לפנות לספריה הרלוונטית. אם הספר או המאמר המבוקש לא קיימים באוספי מערך הספריות סטודנטים וסגל יכולים לבצע בקשה להשאלה בין ספרייתית. מידע נוסף על נהלי ואופן ביצוע הבקשה ניתן לראות כאן. |
||||||||||||||||||||||||
אופן ההשאלה השאלת הספרים הינה אישית, ותבוצע רק לאחר הצגת כרטיס סטודנט/עובד מנהלי/חבר סגל אקדמי תקף לשנת הלימודים הנוכחית/ ות"ז עבור אורחים. |
||||||||||||||||||||||||
זכאות לשירותי השאלה ולגישה למאגרים לסטודנטים וללומדים בתוכניות מיוחדות (כפי שמפורט להלן בטבלה): כרטיס קורא וגישה למאגרים נפתחים/מתחדשים באופן אוטומטי לאחר תשלום לאוניברסיטה והסדרת מערכת שעות, בתום סנכרון המידע ממערכת האוניברסיטה מול מערכת מערך הספריות והמידע. לסגל: כרטיס קורא וגישה למאגרים נפתחים/מתחדשים באופן אוטומטי לאחר כניסת המינוי לתוקף, בתום סנכרון המידע ממערכת האוניברסיטה מול מערכת מערך הספריות והמידע. לאורחים: ליחידים/קבוצות מסוימות כרטיס קורא ולפעמים גם גישה למאגרים נפתחים/מתחדשים באופן ידני, ראו להלן פתיחה/חידוש כרטיס קורא למשתמש שאינו קיים במערכות האוניברסיטה. להלן פירוט זכאות להשאלה בהתאם לסטטוס הקורא באוניברסיטה:
|
תקופת השאלה משך זמן השאלת ספרים משתנה בהתאם לספר ולמעמד הקורא באוניברסיטה ולפיכך יש לבדוק משך השאלה עבור כל ספר בנפרד. ניתן לבדוק זאת בקטלוג מערך הספריות, אחרי כניסה לחשבון משתמש. במקרה של אי התאמה בין הרשום בקטלוג למצב בפועל יש לבדוק מול הספרנים. |
||||||||||||||||||||||||||||||
הארכות אוטומטיות כל הספרים מוארכים באופן אוטומטי, אלא אם כן:
משך ההארכות האוטומטיות משתנה בהתאם לסטטוס הקורא, לפי הפירוט בטבלה למעלה. |
||||||||||||||||||||||||||||||
הודעות לקורא מדור ההשאלה מפעיל שירות הודעות אוטומטיות דרך הדואר האלקטרוני במקרים הבאים:
לשירות הודעות זה יש להתייחס כשירות נוסף בלבד, שאינו מסיר את אחריות הקורא למעקב בכרטיס הקורא והחזרת הפריטים בזמן!
|
||||||||||||||||||||||||||||||
כל עוד כרטיס הקורא בתוקף ולא חסום, הפריט לא מוזמן ולא מאוסף שמורים בהשאלה של 'לילה', עם קבלת תזכורת ראשונה על תום תקופת השאלה, ניתן לבצע חידוש השאלה באחת משתי הדרכים:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
החזרת פריטים מושאלים כאשר לא ניתן לבצע חידוש השאלה או שכבר אין צורך בפריטים, יש להביא אותם לדלפק ההשאלה של הספרייה הרלוונטית לזיכוי על ידי הספרן/ית. כאשר מדור ההשאלה סגור, יש לשים את הספרים בתיבה להחזרת הספרים. |
||||||||||||||||||||||||||||||
אחריות הקורא 1. באחריות כל סטודנט וחבר סגל להחזיר את הספרים במועד שנקבע. א. יש לנהל מעקב אחר מצב ההשאלות דרך כרטיס הקורא האינטרנטי. ב. כל היודע מראש כי לא יוכל להחזיר הספרים במועד עקב נסיעה לחו"ל, מילואים וכד', יחזיר את הספרים לספרייה לפני היעדרותו. ג. מרצה/חוקר היוצא לשבתון בחו"ל – עליו להחזיר את כל הספרים לפני יציאתו. ד. במהלך חופשת הסמסטר/חופשת הקיץ, הספריות עובדות כסדרן (למעט ט' באב ושבוע של חופשה מרוכזת בסוף הקיץ עליה מפורסם מראש). יש להחזיר ספרים מוזמנים גם אם מועד ההחזרה חל במהלך החופשה. ספרים שתקופת השאלתם תמה ולא ניתן לקבל הארכות נוספות, כל עוד אינם מוזמנים וכרטיס הקורא בתוקף, יש לחדש לפי ההסבר כאן. 2. באחריות הקורא לוודא כי כל פרטי ההתקשרות איתו מעודכנים, כולל כתובת הדואר האלקטרוני שבשימוש קבוע, כתובת המגורים ומספר הטלפון הנייד. פרטים אלו יש לעדכן מול מערכות האוניברסיטה. לעדכון קבוע של הפרטים האישיים יש לפנות למקומות הבאים : סטודנטים
חברי סגל אקדמי/מנהלי במזכירות המחלקה - יש לעדכן במערכת ERP 3. באחריות הקורא לשמור על שלמות וניקיון הספרים. 4. באחריות הקורא לדאוג שכרטיס הקורא שלו בתוקף: א. יש לשלם עבור שנת הלימודים החדשה ולהירשם לקורסים בזמן. ב. כל המקבל אישור להמשיך לימודים לתואר/להגיש עבודה באיחור חייב להמציא את האישור על כך לספרייה, לפני שתוקף כרטיס הקורא פג. את האישור ניתן לשלוח בדואר אלקטרוני למדור השאלה במייל: Lib.Loan@biu.ac.il. ג. במקרה שחל עיכוב בהסדרת הרישום ו/או תשלום, חובה להחזיר את כל הספרים שהושאלו על מנת להימנע מצבירת קנסות. ד. להסדר זמני של תוקף הכרטיס יש לפעול כמו בסעיף פתיחה או חידוש של כרטיס קורא. ה. סטודנטים לתארים מתקדמים שהשלימו את חובות השמיעה שלהם ונמצאים בשנת כתיבת התזה/ הדוקטורט צריכים עדיין להירשם לשנת הלימודים החדשה ולשלם בהתאם. הפירוט ניתן למצוא בנהלי ביה"ס ללימודים מתקדמים. |
||||||||||||||||||||||||||||||
פריטים מושאלים שאבדו/ניזוקו קורא שאיבד ספר, יודיע על כך מיד למדור השאלה.
באם הספר ניזוק בתקופה בה היה ברשות הקורא, יש להודיע על כך מיד למדור השאלה. ספר פגום לא יתקבל חזרה ועל הקורא יהיה לנהוג, כמו במקרה של ספר שאבד, ראה/י למעלה סעיפים 2 – 4. |
||||||||||||||||||||||||||||||
קנסות והגבלות אי החזרת הפריט המושאל המוזמן על-ידי קורא אחר או ספר מאוסף ההשאלה המוגבלת/שמורים ללילה, תגרור קנסות של 15 ₪ לספר עבור כל יום איחור. הצטברות קנסות עלולה לגרום להקפאת זכויות השאלה. וכן, חובות של ספרים ו/או של קנסות עלולים לגרום לעיכוב בקבלת התואר ועיכוב ברישום לשנת לימודים חדשה עד לאחר הסדרת הנושא. |
||||||||||||||||||||||||||||||
הזמנת פריטים מושאלים ניתן להזמין פריטים המצויים בהשאלה אצל קורא אחר בצורה עצמאית בקטלוג הספרייה, וזאת על ידי לחיצה על הקישור 'הזמנה' ומילוי הפרטים לאחר מציאת הספר המושאל. קורא שהזמין ספר והתחרט על כך, מתבקש לבטל את הזמנתו בדואר אלקטרוני או בטלפון של הספרייה הרלוונטית. |
||||||||||||||||||||||||||||||
פתיחה/חידוש כרטיס קורא למשתמש הקיים במערכות האוניברסיטה לסטודנטים וללומדים בתוכניות מיוחדות כרטיס הקורא וגישה למשאבים האלקטרוניים של מערך הספריות נפתחים או מתחדשים באופן אוטומטי, אחרי הסדרת תשלום ורישום לקורסים. סטודנטים שסיימו את חובות השמיעה שלהם ורק כותבים את התיזה / את הדוקטורט צריכים להיות רשומים לקורס כתיבת תיזה/דוקטורט. לסגל כרטיס הקורא וגישה למשאבים האלקטרוניים של מערך הספריות נפתחים או מתחדשים באופן אוטומטי עם כניסת המינוי לתוקף.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
פתיחה/חידוש כרטיס קורא למשתמש שאינו קיים במערכות האוניברסיטה
2. כרטיס קורא בתשלום, בהתאם לפירוט שלהלן:
* השירות מאפשר כניסה לכל אחת מספריות המערך, שהייה בספריות, וזכות להשאלת ספרים מכל אחת מספריות המערך. כמות הספרים שהינך זכאי/ת לשאול הינה עד 10 ספרים בו זמנית מכל ספריות המערך ביחד. משך ההשאלה של כל ספר עשוי להשתנות בהתאם לסוג הפריט. ספר שאינו מוזמן יתארך באופן אוטומטי עד לתקופה של ארבעה חודשים. ספר מוזמן על-ידי קורא אחר לא יתארך ויש להחזירו לספרייה עד תום מועד השאלתו. |