שאלות נפוצות- מחלקת השאלה

 

  1.  שאלה: ראיתי בקטלוג מערך הספריות והמידע שיש לכם ספר מסוים, אך אני לא מוצא אותו על המדף. מה עלי לעשות?

           תשובה: נא לפנות לעזרה לספרנים בספרייה הרלוונטית.

  2. שאלה: אני שומע/ת חופשי/ת; לומד/ת בתוכנית ברוקדייל. כמה ספרים אני יכול/ה לשאול ולכמה זמן?

תשובה: ניתן לשאול עד 10 ספרים במקביל. משך ההשאלה בהתאם לסטטוס של הספר.

  1. שאלה: אני סטודנט/ית לתואר ראשון. כמה ספרים אני יכול/ה לשאול ולכמה זמן?

תשובה: ניתן לשאול עד 40 ספרים במקביל. משך ההשאלה בהתאם לסטטוס של הספר.

  1. שאלה: אני קורא/ת מאוניברסיטה אחרת. כמה ספרים אני יכול/ה לשאול ולכמה זמן?

תשובה: סטודנטים לתארים מתקדמים זכאים לפתוח כרטיס קורא בספריות המערך. לשם כך יש להנפיק מכתב ערבות ממוסד האם ולפנות למחלקת השאלה בספרייה המרכזית לצורך פתיחת כרטיס קורא. ניתן לשאול עד 10 ספרים. משך ההשאלה בהתאם לסטטוס של הספר. 

  1. שאלה: אני עובד לפי שעות/ גמלאי אוניברסיטה. כמה ספרים אני יכול/ה לשאול ולכמה זמן?

תשובה: ניתן לשאול עד 100 ספרים. משך ההשאלה בהתאם לסטטוס של הספר.

  1. שאלה: אני לומד במכינה/בתוכנית חד-שנתית. כמה ספרים אני יכול/ה לשאול ולכמה זמן?

תשובה: ניתן לשאול עד 10 ספרים. משך ההשאלה בהתאם לסטטוס של הספר.

  1. שאלה: אני סטודנט/ית לתואר שני. כמה ספרים אני יכול/ה לשאול ולכמה זמן?

תשובה: ניתן לשאול עד 40 ספרים. משך ההשאלה בהתאם לסטטוס של הספר.

  1. שאלה: אני סטודנט/ית לתואר שלישי. כמה ספרים אני יכול/ה לשאול ולכמה זמן?

תשובה: ניתן לשאול עד 100 ספרים. משך ההשאלה בהתאם לסטטוס של הספר.

  1. שאלה: שאלתי ספר מאחת הספריות, איך אני מקבל/ת הארכה למשך זמן ההשאלה?

תשובה: הספרים מתארכים באופן אוטומטי בהתאם למפורט בטבלה הבאה:
 

סטטוס קורא

משך ההארכות האוטומטיות

סטודנט לתואר ראשון/שני

עד חצי שנה

סטודנטים לתואר שלישי, פוסט-דוקטורנטים, וסגל אקדמי ומנהלי

עד שנה

תוכניות מיוחדות

עד חודשיים

אורחים

עד ארבעה חודשים

 
  1. שאלה: שאלתי ספר ותקופת הארכה האוטומטית הסתיימה. אני עדיין צריך/ה את הספר, מה ניתן לעשות?

         תשובה: על מנת לקבל הארכה נוספת יש לבוא עם הספר לדלפק השאלה. אם הספר לא מוזמן על ידי

           קורא אחר, יהיה ניתן לשאול אותו מחדש.

10. שאלה: יש לי הרבה ספרים/ יש לי ספרים גדולים וכבדים ששאלתי ותקופת הארכה אוטומטית עומדת להסתיים. אני עדיין צריך/ה את הספרים, מה ניתן לעשות?

          תשובה: יש להיערך בהתאם מבעוד מועד ולבוא לחדש ההשאלה. ניתן לבוא מספר פעמים, תוך השתדלות               לעמוד בלוח זמנים. אין דרך אחרת לקבל תקופת השאלה נוספת, אלא בדלפק השאלה.

11. שאלה: אני מתכנן/ת נסיעה לחו"ל. שאלתי ספר  ותקופת ההארכה אוטומטית עומדת להסתיים. אני עדיין זקוק לספר, מה ניתן לעשות?

         תשובה: יש להחזיר לספרייה את הספר לפני היציאה לחו"ל. וזאת על מנת להימנע ממצב לא נעים, בו מישהו                הזמין את הספר ואין אפשרות להחזיר עקב שהיה בחו"ל או אין אפשרות לעשות השאלה מחודשת עקב שהיה בחול, והספר נכנס לתקופת איחורים וצובר קנסות. 

  • שהות בחו"ל אינה מהווה עילה לביטול קנסות שיצטברו על איחורים בהחזרת הספר/ים.

12. שאלה: איך אני יכול/ה לדעת אם הספר שברשותי הוזמן או אם תקופת הארכה אוטומטית שלו תמה?

        תשובה: זמן ההשאלה הראשוני מוטבע ע"ג השובל שבספר חותמת עם תאריך החזרה ראשוני.

בהתקרב המועד המצוין שם, יש להיכנס לכרטיס הקורא (דרך קטלוג הספרייה) ולבדוק אם קיימת הזמנה על הספר או אם מתקרב סוף תקופת ההארכות האוטומטיות. מעקב עצמאי על מצב ההשאלות הוא באחריות הקורא.

מערך הספריות והמידע שולח מכתבים בדוא"ל (שנמסר על ידי הקורא בעת רישום לאוניברסיטה / שהקורא (חבר סגל, בד"כ) מקבל אוטומטית מאונ') ובו הודעה על ספר מוזמן; על התקרבות מועד סיום ההשאלות וגם על איחורים בהחזרות. במקרה ויש שגיאה ברישום כתובת הדוא"ל/ הדוא"ל מגיע לספאם/ יש  תקלות לשרת -  הדוא"ל לא יגיע לקורא.

אי קבלת הודעות הספרייה אינה מהווה עילה לביטול קנסות שיצטברו על איחורים בהחזרת הספר/ים.