ערב השקה לספרה של פרופ' נירית באומינגר-צביאלי

05/01/2022 - 14:00Add To Calendar 2022-01-05 14:00:00 2022-01-05 14:00:00 ערב השקה לספרה של פרופ' נירית באומינגר-צביאלי 05.01.22  ערב השקת ספרן של פרופ' נירית באומינגר-צביאלי, ד"ר דגנית איתן, ד"ר שגית הושמנד וד"ר אופירה רג'ואן בן שלמה Preschool Peer Social Intervention in Autism Spectrum Disorder: Social Communication Growth via Peer Play Conversation and Interaction הארוע התקיים בזום ביום רביעי ג' בשבט, תשפ"ב 5.1.2022 בשעה 18:00   הקלטת האירוע       לרכישת הספר במחיר מבצע קצת על הספר: This book presents the Preschool Peer Social Intervention (PPSI), a manualized comprehensive social curriculum to enhance peer-interaction for pre-schoolers with Autism Spectrum Disorders (ASD) in three key domains: play, interaction, and conversation. The book outlines the PPSI's transactional approach in each of the three intervention domains and incorporates developmental features and age-appropriate play, interaction, and conversation skills while accounting for individual differences in social communication abilities. The intervention is designed to be implemented within the child's natural social environment, such as preschool, and it includes the child's social agents, namely, their peers, teachers, and parents. PPSI intervention curricula addressed in this book are based on typical play, interaction, and conversation development, taking into account the social and communication challenges found to characterize young children with ASD in these domains. Building up the ability to play, interact and converse more efficiently with peers may render a substantial impact on preschoolers with ASD, with vast potential for improving not only these children's immediate social experience with peers, but also their future social competence that relies on these early building blocks. פתיחה והנחייה: ד"ר אולגה גולדין, מנהלת מערך הספריות והמידע, אוניברסיטת בר-אילן דברי ברכה: פרופ' אמנון אלבק, רקטור, אוניברסיטת בר-אילן פרופ' יעקב יבלון, דיקן הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת בר אילן פרופ' נתנאל לאור, יו"ר אקדמי וקליני של המרכז לטיפול וחקר באוטיזם   העמותה לילדים בסיכון. דיון:   Prof. Sally J. Rogers, MIND Institute, UC Davis   פרופ' נירית באומינגר- צביאלי, ראש המעבדה לחקר והתערבות באוטיזם, הפקולטה לחינוך אוניברסיטת בר-אילן מהמחקר לשדה: עקרונות, יישום והטמעה של ה PPSI ד"ר דגנית איתן, הפקולטה לחינוך בר אילן, אלו"ט אגודה לאומית לילדים   ובוגרים עם אוטיזם ד"ר שגית הושמנד, הפקולטה לחינוך בר אילן, המרכז לטיפול וחקר באוטיזם,   העמותה לילדים בסיכון ד"ר אופירה רג'ואן בן שלמה, הפקולטה לחינוך אוניברסיטת בר-אילן,   משרד החינוך   אוניברסיטת בר-אילן - מערך הספריות והמידע internet.team@biu.ac.il Asia/Jerusalem public

05.01.22 

ערב השקת ספרן של פרופ' נירית באומינגר-צביאלי, ד"ר דגנית איתן, ד"ר שגית הושמנד וד"ר אופירה רג'ואן בן שלמה

Preschool Peer Social Intervention in Autism Spectrum Disorder:
Social Communication Growth via Peer Play Conversation and Interaction

הארוע התקיים בזום ביום רביעי ג' בשבט, תשפ"ב 5.1.2022 בשעה 18:00

 

הקלטת האירוע

 

 

 

לרכישת הספר במחיר מבצע

קצת על הספר:

This book presents the Preschool Peer Social Intervention (PPSI), a manualized comprehensive social curriculum to enhance peer-interaction for pre-schoolers with Autism Spectrum Disorders (ASD) in three key domains: play, interaction, and conversation.

The book outlines the PPSI's transactional approach in each of the three intervention domains and incorporates developmental features and age-appropriate play, interaction, and conversation skills while accounting for individual differences in social communication abilities. The intervention is designed to be implemented within the child's natural social environment, such as preschool, and it includes the child's social agents, namely, their peers, teachers, and parents. PPSI intervention curricula addressed in this book are based on typical play, interaction, and conversation development, taking into account the social and communication challenges found to characterize young children with ASD in these domains.

Building up the ability to play, interact and converse more efficiently with peers may render a substantial impact on preschoolers with ASD, with vast potential for improving not only these children's immediate social experience with peers, but also their future social competence that relies on these early building blocks.

פתיחה והנחייה:

ד"ר אולגה גולדין, מנהלת מערך הספריות והמידע, אוניברסיטת בר-אילן

דברי ברכה:

פרופ' אמנון אלבק, רקטור, אוניברסיטת בר-אילן
פרופ' יעקב יבלון, דיקן הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת בר אילן
פרופ' נתנאל לאור, יו"ר אקדמי וקליני של המרכז לטיפול וחקר באוטיזם   העמותה לילדים בסיכון.

דיון:

  Prof. Sally J. Rogers, MIND Institute, UC Davis
  פרופ' נירית באומינגר- צביאלי, ראש המעבדה לחקר והתערבות באוטיזם, הפקולטה לחינוך אוניברסיטת בר-אילן

מהמחקר לשדה: עקרונות, יישום והטמעה של ה PPSI

ד"ר דגנית איתן, הפקולטה לחינוך בר אילן, אלו"ט אגודה לאומית לילדים   ובוגרים עם אוטיזם
ד"ר שגית הושמנד, הפקולטה לחינוך בר אילן, המרכז לטיפול וחקר באוטיזם,   העמותה לילדים בסיכון
ד"ר אופירה רג'ואן בן שלמה, הפקולטה לחינוך אוניברסיטת בר-אילן,   משרד החינוך
 

תאריך עדכון אחרון : 09/01/2022